Ford Mustang V8 uit 1966
In een echte icoon rijden? Dat kan in deze schitterende silver/blue coupe! Nostalgie ten top. Met een authentiek zwart interieur waan je je direct in de jaren ’60. Je ruikt zelfs de klassieke sfeer nog! En tegelijk slaat de rust van de V8 met automatische bak en stuur-bekrachtiging je tegemoet. Deze prachtige klassieke Mustang V8 en originele spaakwielen verkeerd in prachtige staat! Uitgevoerd in een prachtige silver/blue lak, super chique!
De classic Mustang werd voor het eerst getoond op de wereldtentoonstelling in New York op 17 april 1964. De internationale media ging los! De eerste dag werden er 22.000 Mustang’s verkocht. Al twee jaar later haalde de productie al 1 miljoen modellen. Vanaf het eerste moment was de Mustang een echte eyecatcher, in het oog springend door een eenvoudig ontwerp, kenmerkende sportiviteit en een extreem lage prijs. Daarnaast een gewild filmmodel: de primeur met een pre-productiemodel van de convertible was ‘Le Gendarme de Saint-Tropez’ van Louis de Funes. Een rol in de klassieker ‘Goldfinger’ van James Bond gaf de Mustang classic pas echt aanzien.
Daf 46 uit 1976
Op 1 april 1928 begonnen Hub en Wim van Doorne in Eindhoven een machinefabriek. In 1932 werd de naam van het bedrijf veranderd in “Van Doorne’s Aanhangwagenfabriek NV”. De 46 werd in 1974 geïntroduceerd als opvolger van de DAF 44 en is de laatste DAF-personenauto geproduceerd onder de DAF-naam. Uiterlijk verschilde de DAF 46 weinig van de de laatste versie van de 44. Het was dezelfde carrosserie ontworpen door Giovanni Michelotti. Het belangrijkste verschil aan de buitenkant wordt gevormd doordat de aanduiding “DAF” en “46” gescheiden zijn aangebracht op de verchroomde sierstrips op het front.
De belangrijkste wijziging was de vernieuwde Variomatic. De 46 is de enige DAF die is geproduceerd met een enkelvoudige Variomatic. Er is slechts één riem in plaats van de gebruikelijke twee. Met twee riemen kan er in principe worden doorgereden naar huis of de garage in het geval er één riem knapt. In de configuratie van de DAF 46 kan dat niet meer. De 46 verscheen in de carrosserievarianten sedan, stationcar en bestelauto (de stationcar zonder achterbank). De stationcar en de sedan waren verkrijgbaar in de uitvoeringen Deluxe en Superluxe.
Kever 1300 uit 1968
Ben Pon schetste na het zien van een transportwagentje op basis van een Typ 1-bodemplaat in 1947 een busje: de Typ 2. In het begin van de jaren vijftig werd de achterruit 50% groter. Kevers van dit type noemt men vaak Ovaaltje.
In vijfenzestig jaar tijd werden er meer dan 21,5 miljoen Volkswagen Kevers gebouwd en groeit het fenomeen ‘Kever’ uit tot de meest liefstallige volksauto ooit. In 1950 rolt de 100.000ste Kever de fabriek uit, gevolgd door een immense mijlpaal in 1955: 1 miljoen Kevers.
Deze VW Kever 1300 is uniek in zijn soort. De gehele auto is geheel origineel en bevat nog de eerste lak. Het is echt een eyecatcher. Er zit onwijs veel liefde in deze auto en alle eigenaren hebben de auto ook met liefde en passie behandeld. De Kever komt uit 1968 en is altijd in Nederland gebleven.
Peugeot 504 coupe uit 1972
Het wordt nog wel eens vergeten, maar wat waren Peugeots eigenlijk mooi. In de jaren 60, 70 en 90 werd er veel uitbesteed aan Pininfarina. De opdracht leek telkens hetzelfde te zijn. Ontwerp een gracieuze, charmante en functionele sedan. Bij de 504 lukte dat waanzinnig goed. De neus was prominent en statig. Met de typebadge op de motorkap zodat mensen al aan de voorkant konden zien dat je voor kwam rijden met het beste wat Frankrijk te bieden had. In de grille was de kenmerkende leeuw te zien, ditmaal in het goud. En profil was het een stijlvolle sedan, met name de aflopende kofferbak gaf de 504 een eigenzinnige uitstraling. Met name de door de eenvoud zou het lang duren voordat dit ontwerp belegen zou worden.
Een halfjaar later kwamen de Coupé en Cabriolet er al aan. Wederom kreeg Pininfarina de eer om de koetsen te mogen ontwerpen. En wat voor koetsen! De Coupé was het toonbeeld van ingetogen elegantie, iets wat anno 2017 compleet zoek lijkt te zijn. Pininfarina was niet alleen verantwoordelijk voor de lijnen, maar ook de productie van de tweedeurs varianten. De 504 Coupé en Cabriolet liepen zij aan zij met de Alfa Romeo Spider ‘Duetto’ van de band. De 504 Coupé en Cabriolet zijn technisch grotendeels gelijk aan de Berline, met name de wielbasis (15 cm korter) wijkt behoorlijk af waardoor de proporties van de Coupé en Cabriolet anders zijn dan die van de sedan. De motor is de 2.0 met injectie uit de 504 Ti.
Zoveel liefde, zoveel passie, zoveel blije gezichten! In LOVE with Cars
HAPPY FACES
BRUILOFTEN
VERHUREN
LIEFDES UREN